23 Mart 2015 Pazartesi

Film Molası/ Uyuyana Kadar-Before I Go To Sleep

Her sabah hiçbir şey hatırlamadan uyansanız siz ne yapardınız?



Ne zamandır izlemek istediğim ama yoğunluktan dolayı bir türlü zaman ayıramadığım "Uyuyana Kadar" isimli filmi sonunda izleyebildim. Bilindiği üzere film aslında S. J. Watson'un çok satan romanının bir uyarlaması. Kitabını da okuduğum için yorumumu yaparken daha farklı bir gözle baktığımı söyleyebilirim. 

Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki kitaptan pek bir farkı yok ve hemen hemen aynı tadı alabiliyorsunuz. Gerilim türündeki bu filmin sonu tamamen şaşırtıcı ve beklenmedik. Fakat ben sonunu bildiğim bir şeyi izlerken ne kadar keyif aldım orası muamma. Zira kitap bittiğinde çok şaşırmıştım. Kitabı okurken de sanki bir senaryo okur gibiydim ve bu film olmalı diye düşünmüştüm. Neyse ki beni kırmadılar :) 


Filmin konusuna değinecek olursak eğer; Christine geçirdiği kötü bir kaza sonucunda her sabah hiçbir şey hatırlayamadan uyanır. Kendini henüz 20'li yaşlarında sanar iken aynada 40 yaşında olduğunu görünce şaşırır. Kocası "Ben" ise her yere onun hatırlamasına yardımcı olacak notlar ve fotoğraflar yapıştırmıştır. Kocasının işe gitmesinin ardından ev telefonunun çalmasıyla aslında kendisinin geçmişi hatırlamak için çabaladığını ve bir kamerayla günlük tuttuğunu öğrenir. Başarılı nörolog sayesinde çoğu şeyi hatırlamaya başlayan Christine, kocasının yalan söylediğini ve ona güvenmemesi gerektiğini devamlı kendisine hatırlatır. Böylece geçmişini ve başına gelen kazayı hatırlayabilmek için elinden geleni yapar. İşin en kötü yanı ise her sabah aynı olayları yaşıyor olmasıdır. 



Kitabına dönecek olursak, kitapta devamlı aynı şeyleri okumak sıkıcıydı açıkcası. Kitaba başlayıp sıkıldığı için bırakan bir sürü tanıdığımın olduğunu da söyleyebilirim. Gerilim türünün en çok sevenlerinden biri olarak benim için okunasıydı ve iyi ki de bırakmayıp okumuşum dediğim kitaplardan biriydi. 


Nicole Kidman, kesinlikle bu rol için biçilmiş kaftan. Harika oyunculuğu ile yine beni etkilemeyi başardı. Gerçekten yaşıyor gibiydi. Film, gerilim türünde olmasına rağmen öyle nefesinizi tutup izleyeceğiniz bir gerilim değil ne yazık ki. Biraz kafa yormanızı ve puzzle gibi parçaları birleştirmeye çalışmanızı sağlıyor. Ama filmin sonu gerçekten beklenmedik bir şekilde bitiyor. Benim gibi filmin sonuyla değerlendirenlerdenseniz tam size göre olduğunu söyleyebilirim. 92 dakika gibi ideal bir süreye sahip olan bu film, son zamanlarda kitaptan uyarlanan filmler arasında ilk sıralarda yer alabilecek nitelikte. 

Bence bir şans verin ve bu konu bakımından da farklı olan filmi izleyin. 


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...